Alla inlägg under mars 2010

Av upptagen - 31 mars 2010 18:53

BLUEHILLS I MORGON..

Kvastarna framme å det laddas duktigt med kolhydrater...       

Av upptagen - 31 mars 2010 18:10

Detta lyckades Lill Råttan "spåra"... KOSSOR.... 

Hennes MARKERING är höger öra upp!!!

Duktigt eller hur?!.. Det gäller att hitta en doft som känns.. Å KOSKIT känns...


      

Av upptagen - 31 mars 2010 18:08

Eller rättare sagt Zafina blir nog en duktig "RAILARE"...  

Av upptagen - 31 mars 2010 11:07

..har mycket i sin lilla kropp å knopp.

En riktig whipp.. Lurig och kvick.. Vill jaga allt.. Som smaker salt...

Nu va jag allt lite klurig fast jag e grymt snuvig...


Hon har jag "jagfighter" med HUSSE, "lurfighter" med mig

Små TROLLEN busar hon med...

Vi börjar planera Zafinas "hobby" lite smått...   

Som med barnen så planerar man ju lite vad de ska pyssla med och lägger fram olika förslag..

Som Emma, hon fick en inbjudan till fotbollsskolan nu i sommar...

Jorå, hon vill va med.. Hon vill även börja simskola och ridskola...

Maja gick på fotbollsskola förra året och hon e osäker om hon vill fortsätta, simskolan e avklarad och ridskola står högst upp på listan i år...


Zafina ska vi visa vad olika saker e..

LC, RUND, RAK KAPPLÖPNING/RACE och  UTSTÄLLNING... 

"Sen vill man ju att hon ska bli duktig i allt och tycka att det är roligt"...Bla,bla,bla  för det ligger ju även för oss att det är kul...

Har varit runt å rekat lite sidor runt om i Sverige, å måste säga att jag är imponerad i hur mycket olika meriter det går att skaffa sig...

Ta det här med lydnad, viltspår, agility,bruksprov PLUS rak, rund, LC och utställning...

9 olika meriterande saker för en whippet att meriterad på...

Men samtidigt så undrar jag om viltspårning är en Whippgrej...

Vad jag har lärt mig så jagar en whipp på syn inte lukt...

Att sen hundar överlag är duktiga "luktare" är ingen nyhet..Så att en whipp är duktig i även viltspår förvånar mig INTE..

Men att en whippet ska ha godkänt anlagsprov för att en MERITERANDE MERIT är ju kanske lite galet??

Eller så har jag missat något.

Hur som,, mina Troll ska få prova på alla möjliga saker, men JAG VILL att de blir ELIT innom POKER..

Och lill råttan ska jag börja öva viltspårning PRONTO....... För MERITER ÄR ALLTID BRA ATT HA...  

Nu ska jag Å Råttan hämta Trollen för att åka till PROFFSEN.... 


Av upptagen - 29 mars 2010 17:40

Trollen vid Majbrasan... Eller som Maja sa..-MAJABRASAN

StorTrollet Kör traktor..

Lill Trollet likaså....

Trollen Åker båt..

Janne tyckte detta kort va bra... Nja, håller inte med... 

Trollen 2 och 1 år och ska fira midsommar

Trollen 2 och 1 år åker på ARLANDA

Maja beskedlig och förkyld Emma lite cracy, vilket håller i sig..

Lill Troll nykläckt och stolt storasyster....

                      

Av upptagen - 29 mars 2010 10:42

-Jag och minna bästa vänner.. Tina och Åsa..

-Emma när hon sitter fast under bordet så morfar får komma hit å hjälpa till å få loss henne..

- Emma som Tomte jävul...

-Maja som Lucia

-Trollen i hängmattan

-Emma som häx,kanin...?

-Sommaravslutning på Dagis


Va tiden går fort.....

-               


Av upptagen - 29 mars 2010 10:25

Kort fr 2007

Jag å Janne ska på Oktoberfest.

Trollen Bakar Bullar

Trollen med min väninnas Troll

Jag... Då... Pust. Jag måste hinna träna innan sommaren...PANIK, LITE...         

Av upptagen - 29 mars 2010 10:07

Trollen har ju varit hemma i 2 veckor.. 1 vecka var.. Förkylda med feber, hosta och ont i halsen.. Nu är jag krasslig...

Skulle visa va duktiga trollen varit fast dom varit skruttiga..

De har Påskpysslat och gjort HALLONGLASS....

        

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du blivit lurad idag?
 Va, jag, NÄ inte ja inte
 Aaaggggrrr, vad tror du?
 De lurade skjortan av mig...
 NÄ, MEN JAG HAR LURAT....

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards