Alla inlägg under september 2010

Av upptagen - 17 september 2010 10:42

Äntligen dax att rösta...

Hoppas alla tar sitt ansvar och röstar..

Jag har redan gjort mitt val, och kommer att ge den nuvarande regeringen mitt FULLA stöd..

Gillar finansministern..=) å Hägglund är ju helt underbar och Fredrik är guld värd..

Sen kan man ju fixa till missarna: Maud... =), FK (försäkringskassan) och AF (arbetsförmedlingen).. Kanske rent av avskaffa dessa två SEGA  statliga verksamheter.. De skyller ju ändå bara på regeringen å nya lagar.. Tror nog att dessa tjänstemän på FK och AF är röda hela bunten..

Har själv snurrat runt på FK i snart 2 år och ingen där vet, kan eller vill ...Man blir bara ARG!!! 

Så, jag tror på Rehbilitering och jag tror på människan..

Ingen blir frisk när man klassas som sjuk.. Sen finns det STORA undantag men även där är det FK som misslyckas IGEN i rehabiliterings frågan... Och det finns människor som INTE kan jobba å de ska heller INTE bli utskickade av FK med förklaringen att REGERINGEN säger så...,

Så om FK skall fortsätta med sin verksamhet som den ser ut idag så skulle de tjäna på att arbeta som tjänstemän med uppdrag och inte som andra sorteringens politiker.. Och visst finns det undantag på FK men de är FÅ.

Tror oxå att den sittande regeringen kommer att lyckas med ekonomi, arbete och välfärd om inte de röda får komma in å förstöra igen..

Det ska löna sig att arbeta och det skall finnas en morot att jobba mycket..

Vi ska få ha valmöjligheter att få välja dagis, vård, hemtjänst, försäkringar, hur mycket man vill jobba men framförallt välja med ansvar...

Så MITT VAL BLIR ENKELT!!!

Sen tycker jag INTE att de röda har några kunniga/duktiga politiker längre.. Från buffel till mes... Va e de å komma me..? Å Thomas B utseende kommer man inte långt med...=)

Ha en trevlg helg!

Av upptagen - 7 september 2010 10:51

Idag har Trollen bokat upp köket med mig.. Hämtar dom kl 13.00 fr skolan sen ska vi hem å baka bullar, chokladbollar, havreflarn, äppelmuffins, äppelkaka med kanel och romdränkta russin.. Trollen har saknat att baka med mig, vi har inte gjort det sen i början av juni, men nu så har jag laddat med ingridienser och tid.. Krydda lite extra med kärlek så blir det nog bra... Bilder kommer på resultatet..=)

Sen fyller ju Janne år i veckan så då är det ju extra trevligt med hembakt..


Av upptagen - 7 september 2010 08:48

Efter onsdagens äventyr och spänning lagt sig så bar det iväg till banan igen..=)

Janne som tycker det här med hundkapp är jätte roligt är heltänd på att se  Zafina springa.. Han tycker hon e SÅ duktig att han vill helst skippa inkörningen å släppa henne direkt varvet runt....

Å visst är kullen duktig.. Öl kullen i ALL ÄRA men DRINK kullen blir kanske minst lika snabb om inte.... =)

Brorsan Figo tog 300 med bravur ork och kraft fanns lika som vilja, han har helt klart fattat vad det handlar om,, en just tid på debuten blev 20,21..Inte illa!!

Vi andra tog en raka och en kurva vilket gick galant..

Onsdag tror jag det är dax för varvet... Janne som inte va med i Lördags ser framemot onsdagen..

Lite bilder på zafina med syskon togs.. Tackar Anncie för de fina korten.. Lite svårt att själv knäppa när man är i full gång med hunden/hundarna...

Zafina på de 3 första korten... Tjusig värre!!! =)

     

Zoya.. Lika sin syster till utseede men lite olika springstilar..

Rutan, ser cool ut när hon springer..,snabb e hon å väldigt vacker...

   

Cashen gick direkt in till rail, å såg lika snabb ut som i onsdags..

 

Figo hann vi ej få kort på å jag hann inte se honom springa, men alla tyckte det såg bra ut å tiden talar för sig själv..         

Av upptagen - 3 september 2010 10:15

Åååå så roligt det va i onsdags.. Det va dax för FÖRSTA träningen... Lilla Zafina skulle med 4 st syskon, Soya, Figo, Cash å Rutan få springa på hundkapp..

Vår uppfödare var med å hjälpte oss igång å talade om var vi skulle stå och hur långt de fick springa.. Vi startade vid målgång "tornet" och de slutade vid "trasstoppet" Å va spännande..

Först ut va Cash, vilken chock,, så himmla duktig och tog kurvan bra DESSUTOM ÖKADE han i kurvan. Fort gick det oxå.. Måste säga att jag var mest IMPONERAD av deras STYRKA och SNABBHET..

Figo va inte sämre, han for iväg som en MISIL, trasköraren fick ÖKA igen.. Vad månne detta bli...?

Rutan,SNABB men lite yvig hon hon fixade kurvan å maskinen PERFEKT..

Soya, vilka steg... Så KRAFTFULLA Å LÅÅÅÅNGA.. Snabb även hon...

Zafina, såg henne inte så bra då jag tyckte hon försvann bakom rail..=) Liten men SNABB...

Vi var nog ALLA lite förvånade hur duktiga de va, vi hade inga förväntningar på att se hur snabba de va utan vi hoppades på att de skulle "GREPPA" vad kurva, maskin va för något.. Det verkade inte vara några problem, de klev in på banan som de inte hade gjort något annat..., fokuserade på trasan å gjorde precis RÄTT.. Gissa om vi va nöjda efteråt..=)


Råttornas debut bjöd på fina ord som: SNABBHET,PERFEKT, KRAFTFULL, MISIL, ÖKA OCH IMPONERAD.

På lördag ska vi ner å träna/lära lite mer, då flyttar vi oss längre ner mot 500 burarna. Så det blir nog en halv raka plus en kurva.. Vi hoppas att det går lika bra då...

Några kort blev det inte ALLA var så upptagna att titta å lära..

Vi valpköpare hjälptes åt att hämta å starta med hjälp fr Pappa å Mamma(uppfödarna)


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du blivit lurad idag?
 Va, jag, NÄ inte ja inte
 Aaaggggrrr, vad tror du?
 De lurade skjortan av mig...
 NÄ, MEN JAG HAR LURAT....

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards