Alla inlägg under november 2011

Av upptagen - 13 november 2011 17:53

japp, in med lite ny gammalt...

En 200 årig kökssoffa å Råttorna trivs som fisken i vattnet..

 

Tiden finns nu när man inte far runt å tävlar så lite halsband knåpas det med här hemma..

Janne gillar verkligen att pyssla med grejer till hundarna. Ca: 10 halsband å en whippetrace munkorg, ett skärp till honom å ett varsit till Trollen..

Detta halsband fick DJ Ruter Dam av oss.. Rutan..

 

Trollen har fullt upp med skolan, kören, ridning å aikido.

Nu i helgen har de varit på aikido läger med övernattning å limbotävling som vanns av PS Emma. Hon slog sin kull syster PS Maja och 19 st till..

Just nu så har vi slängt i oss en super god  kallops för att sedan stressa ner till ridhuset för luciaträning..

   

Lite fiske har hunnits med.. Janne med Troll å Morfar tog en heldag å fick 3 regnbågar.. Inte illa..

   


Halloween har även i år firats, men bara Trollen som utklädda.

Våra vänner hade trots tidsbrist hunnit gjort mycket bus på uppfarten när vi kom.. Samt lagat en löjligt god middag..

               

Råttorna har gått riktigt i ide..

Hanna löper igen.. Å Zafina började äntligen att löpa..

Så efter sista tävlingen i Landskrona åkte vi hem lite nedstämda eftersom Hanna var lite loj, å Zafina fick sig en tryckare IGEN..., samt ett stopp på rakan. Efter loppet var Zafina riktigt nedstämd, gick till Vetten efter loppet men hon såg inget. Vi såg inte heller något..

Men eftersom vi inte skulle köra något mer i år åkte vi å gjorde en inför vintern tjeck!

Där visade sig att Zafina hade något med höger bakben/tass. Exakt vad är just nu oklart,Vi hoppas på det bästa.

Skulle ha henne kopplad 3 veckor för att sedan återkomma, men nu löper hon så vi fick vänta en vecka till.. Gissa om hon är uttråkad.. Lika så Hanna, hon tycker det är urtråkigt att inte få mysa med syster yster. Tur att hon e husse hund även hon..

         

Idag FARSDAG! vilket vi har firat med Morfar/pappa..

Samt att trollen uppvaktade Janne med en tårta på sängen. Kl 06.00 väckte Emma mig..-skynda dig mamma innan Janne vaknar, vi måste ha ljus i tårtan å sen väcka Maja.. Pust!

Sen har jag å Trollen bakat 2 tårtor till en till Morfar å en till Jannes pappa.

Imorse kl 07.00

 


Så nu är det bara att bita ihop, motgångar gör en stark heter det ju men jag undrar verkligen om livet är rättvist..

Jag skall nu samla min familj för att förbereda oss på en ny resa..

Å jag kan med säkerhet säga att efter detta så kommer vi bli ÄNNU STARKARE...

Nedan från Borås då hela famljen samt med vänner var nere och firade egna å andras framgångar på

SM Hundkapplöpning 2011

 

Sofi


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du blivit lurad idag?
 Va, jag, NÄ inte ja inte
 Aaaggggrrr, vad tror du?
 De lurade skjortan av mig...
 NÄ, MEN JAG HAR LURAT....

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards