Direktlänk till inlägg 17 september 2010

19 SEPTEMBER.. DITT ANSVAR...

Av upptagen - 17 september 2010 10:42

Äntligen dax att rösta...

Hoppas alla tar sitt ansvar och röstar..

Jag har redan gjort mitt val, och kommer att ge den nuvarande regeringen mitt FULLA stöd..

Gillar finansministern..=) å Hägglund är ju helt underbar och Fredrik är guld värd..

Sen kan man ju fixa till missarna: Maud... =), FK (försäkringskassan) och AF (arbetsförmedlingen).. Kanske rent av avskaffa dessa två SEGA  statliga verksamheter.. De skyller ju ändå bara på regeringen å nya lagar.. Tror nog att dessa tjänstemän på FK och AF är röda hela bunten..

Har själv snurrat runt på FK i snart 2 år och ingen där vet, kan eller vill ...Man blir bara ARG!!! 

Så, jag tror på Rehbilitering och jag tror på människan..

Ingen blir frisk när man klassas som sjuk.. Sen finns det STORA undantag men även där är det FK som misslyckas IGEN i rehabiliterings frågan... Och det finns människor som INTE kan jobba å de ska heller INTE bli utskickade av FK med förklaringen att REGERINGEN säger så...,

Så om FK skall fortsätta med sin verksamhet som den ser ut idag så skulle de tjäna på att arbeta som tjänstemän med uppdrag och inte som andra sorteringens politiker.. Och visst finns det undantag på FK men de är FÅ.

Tror oxå att den sittande regeringen kommer att lyckas med ekonomi, arbete och välfärd om inte de röda får komma in å förstöra igen..

Det ska löna sig att arbeta och det skall finnas en morot att jobba mycket..

Vi ska få ha valmöjligheter att få välja dagis, vård, hemtjänst, försäkringar, hur mycket man vill jobba men framförallt välja med ansvar...

Så MITT VAL BLIR ENKELT!!!

Sen tycker jag INTE att de röda har några kunniga/duktiga politiker längre.. Från buffel till mes... Va e de å komma me..? Å Thomas B utseende kommer man inte långt med...=)

Ha en trevlg helg!

 
 
mor/mor

mor/mor

17 september 2010 18:49

Det är riktigt..och viktigt att rösta..livet handlar inte bara om småråttor..ha det gott på jobbet i kväll..ses i morgon.

http://emmalines.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av upptagen - 7 augusti 2016 15:50

http://whippet3-0.webnode.se/

Av upptagen - 7 februari 2012 19:53

    Att man kan sälja allt med rätt reklam...   Sofi.           ...

Av upptagen - 13 november 2011 17:53

japp, in med lite ny gammalt... En 200 årig kökssoffa å Råttorna trivs som fisken i vattnet..   Tiden finns nu när man inte far runt å tävlar så lite halsband knåpas det med här hemma.. Janne gillar verkligen att pyssla med grejer till hunda...

Av upptagen - 17 oktober 2011 10:02

Nu ställer vi av våra hundar för en behövlig vintervila... Vill passa på att tacka alla klubbar, hundkappare å familj för en trevlig tävlingssäsong, vi ses nästa år.. När vi kollar tillbaka på tjejernas första tävlingsår kan vi konstatera att d...

Av upptagen - 30 september 2011 09:58

Här har det firats 2års kalas för Kanelen å Hanna.. Prinsesstårta för våra 4benta PRINSESSOR.. Presenter, självklart..  Torkad oxlunga, skinkben, ostben å vanliga ben å levergodis..Undrar om de kommer orka runt på Åkers i helgen..? Cashen fick oxå ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du blivit lurad idag?
 Va, jag, NÄ inte ja inte
 Aaaggggrrr, vad tror du?
 De lurade skjortan av mig...
 NÄ, MEN JAG HAR LURAT....

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards