Alla inlägg under mars 2010

Av upptagen - 24 mars 2010 12:34

Nu e Storasyster hemma så då slipper lill Trollet leka själv..Men själv har hon ju inte varit , inte HELT själv,,,,?

Hon har ju sina Dockor å osynliga kompisar.."Hitta på vänner"

Ja......

Tänk att det finns vissa som fortfarande har "hitta på vänner"......

Skönt eller förvirrande....?

Av upptagen - 24 mars 2010 11:21

De kan  hela låten utan å innan...

Av upptagen - 24 mars 2010 10:58

Maja va hemma förra veckan med hosta och lite feber samt helt slut.. Hon orkade ingenting... I söndags efter bilturen blev Emma sjuk med feber, ont i halsen och hosta..

Så jag har varit hemma i snart 2 veckor med sjuka Trollungar...

Man ligger väl själv däckad i påsk... Brukar vara så.. =)

Av upptagen - 24 mars 2010 10:36

Nu trodde ni att SysterYster skulle framträda...Men tjjji fick ni ... Utan detta e Jannes BUSA...

Han längtar såååååååå.....


  

Av upptagen - 24 mars 2010 10:12

responssvar, gensvar, genklang; reaktion
tankeställarevarning, påminnelse, läxa, lärdom, erinran

fantasiinbillningsförmåga, uppfinningsförmåga, påhittighet, kreativitet; infall, hugskott, påhitt, fiktion, inbillning; legend, myt, saga; dröm, orimlighet

Tänk va lustigt om man skulle säga till Trollen efter skolans slut...

Har du någon TANKESTÄLLARE  idag?

eller

Man är på utvecklingssamtal på Dagis och fröken berättar att ens Troll unge har en livlig INBILLNING när hon leker....?


Eller om man säger : OJ,OJ,OJ vilken GENKLANG mitt senaste inlägg fick.`?


Lite roligt att tänka på när man svänger med ord i meningar..

Man kan ju oxå läsa mellan raderna... De är ännu roligare, man e ju 70-talist...

Avslutningsvis

Jag vill inte vara STORORDISK utan SKA fatta mig LAKONISK med att:

 DET E KUL Å BLOGGA OCH HOPPAS PÅ JAKANDE GENKLANG...  

Av upptagen - 21 mars 2010 20:12

Gps på nya kvastarna är inställda.. Emmalines Häxan med Häxöl tar täten vi kommer tätt bakom...


GLAD PÅSK PÅ ER...   

Av upptagen - 21 mars 2010 19:34

  

Igår ville Janne ta en tur me hojen... Men efter hans bravader igår morse så fick han snällt va hemma..

Blev väckt vid 5 tiden igår med frågan,

-har ja snarkat inatt??? 

Jag svarade,-NÄÄÄ, inte va ja vet, varför undrar du????

Han hade jätte ont över bröstet och hade svårt att andas...

(Han trodde  att jag hade bjudit på en hård armbåge, han är fortfarande osäker...  )


Avvaktade 1.5 tim innan jag rigde in barnvakt..

Mormor kom ilande å Jag å Janne upp på sjukan... Ingen kö på akuten så hela besöket tog 2 tim. han fick EKG, RTG och tempen plus lite blodprover...

Allt va OK.. Tydligen så har han slitit hund denna vecka på jobbet och gjort illa bröstmuskeln på höger sida.

Så han har svårt att andas ordentligt och skratta gör förbenat ont...

Skönt att det inte va värre...


Idag tog vi en Söndags sväng med bilen.. Perfekt väder för det, stormvind med kraftigt snöfall och senare på eftermiddagen glashalt...


Vi va i Strängnäs och hälsade på Jannes ena dotter som jobbade extra på det nyöppnade Coop... Hon jobbar vanligtvis i Enköping..


Vi provade turen med chokladhjul....

Vi valde varsin bokstav och Emma fick sedan stoppa hjulet...

JAG VANN,,,, 2KG CHOKLAD..


Så ha nu en bra kväll

GO Å GLA SCHWEIZERCHOKLAD


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du blivit lurad idag?
 Va, jag, NÄ inte ja inte
 Aaaggggrrr, vad tror du?
 De lurade skjortan av mig...
 NÄ, MEN JAG HAR LURAT....

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards